2006/07/18

Mitä tein kesälomalla - What I did on my summer vacation

Luulin, että lomalla saaressa olisi ollut paljon neulomisaikaa. Ennen matkaa marssin siis Vihreään vyyhtiin. Aioin ostaa vain sukkalankaa, mutta siellä oli ale.


I planned to have lots of knitting time while staying at our summer place, so I had to buy some yarn before I left. I was only going to buy some sock yarn, but there was sale at lys, so...



Linie 163 Bingo, 100% egyptiläistä puuvillaa / Egyptian cotton.


Rakastan Bingoa! Halusin ostaa yhden kerän joka väriä, mutta taloudellisen tilanteen takia ostin vain neljää väriä. Värit on ihania, ja lanka tuntuu hyvältä. Näistä tulee lisää hattuja vauvoille.

I HEART Bingo! I wanted to buy one skein of every colour, but, given the limits of my budget, bought only these five skeins. Love the colours, and how the yarn feels. These are going to be more baby hats.

Ostin myös kerän Supersocke Cotton -lankaa (45% puuvillaa, 40% villaa, 15% polyamidia). Olen pätkävärjättyjen lankojen suhteen todella ennekkoluuloinen, koska yleensä en pidä neulepinnasta vaikka lanka kerällä näyttäisikin kivalta (itseraidoittuvasta tykkään, jos väriyhdistelmä miellyttää). Jostain syystä tätä lankaa oli silti ihan pakko ostaa. Ehkä syynä on merelliset värit - jotenkin lanka tuntui sopivan meren äärellä neulottavaksi.


I also bought one skein of Supersocke Cotton (45% cotton, 40% wool, 15% polyamide). I`m really prejudiced when it comes to variegated yarn. I might like them looking at the skein, but I rarely like them knit into something (I like self-striping yarn better, if the colour combo is right). Somehow I had to have this yarn though. Maybe it`s the way the colours make me think of sea - good yarn for seaside knitting.






Harmi kyllä neulominen jäi lomalla vähiin. Aikaa neulomiseen oli vähän, enkä oikein osannut keskittyä kun ehdin tehdä aina pari riviä ennen kuin minua kaivattiin taas tekemään jotakin muuta. Äiti oli selvästi ottanut tehtäväkseen keksiä jotain tärkeämpää tekemistä joka hetki, ja muutenkin oli paljon asioita, jotka halusin ehtiä tehdä, ja hups, olikin jo ilta ja liian hämärää (ei sähköjä). Luin kuitenkin melkein kaksi kirjaa viikon aikana, ja sekin on hyvä asia. Pitkästä aikaa nautin lukemisesta ja uppouduin kirjojen maailmaan.

Sadly, I didn`t knit much. I only had little bits of time here and there for knitting and I noticed I can`t concentrate if I know I`ll have time only for a couple of rows at a time. Plus knitting those couple of rows there was always somebody talking to me and asking me to do something else - Mum seemed to have a plan for not letting anyone sit down except when eating. And of course there were lots of other things I wanted to do, and suddenly it was evening and a bit too dark to knit (no electricity, remember). Oh well. I did manage to squeeze some reading in the busy days though, which I´m really happy about.

Neuloin saaressa vain muutaman rivin (kahdeksan?) sukkaa ja toisen myssyn kummipojalle. ja senkin viimeistelin Helsingissä. Neuloin ja purin kavennusrivit useampaan kertaan, mikä osittain johtui keskeytyksistä mutta enemmän siitä, että luulin jonkin aikaa että 8+8=19. Syytän hellettä.

The only thing I knit was about eight rows of sock and another hat for the nephew. Which I actually finished in Helsinki. It took forever to make the decreases right, which might have something to do with interruptions but even more to do with the fact that I somehow thought 8+8=19. I blame the heat (28 c).

Laitan kuvan myssystä kun saan sellaisen siskolta.


I`ll post a photo of the hat when sis sends it to me.

1 comment:

Anonymous said...

Bingo näyttää aivan ihanalta! Ja sama vika, lomalla on ollut ihan liian vähän aikaa käsitöille...